Diablo III er en klassiker
Det finnes en del dataspill som du kan ta frem over og over igjen. Kan hende trenger du en lite pause fra dem innimellom, men når de igjen lastes inn på harddisken, så er de fortsatt en glede å spille. På samme måte som filmer som Fight Club, eller Full Metal Jacket, som kan ses en gang i året, har noen dataspill også denne kvaliteten. Diablo III er ett av disse spillene.
Produsenten Blizzar har selvfølgelig også ikke uten grunn et sabla bra rykte på seg, når det kommer til å utgi hits på løpende bånd.
Slik som forgjengerne, har Diablo III en gripende god story, spillet er bygget opp godt, og man har virkelig noe igjen for å spille det.
Det unike med Diablo III, er at spillet var giret mot å skulle spilles online. Hos de andre to spillene i serien var dette mer en bonus, for når man hadde lan-parties, men da DIII kom ut, i 2013 hadde vi alle tilgang på Internett som var raskt nok til å betjene selv den mest kresne spilleren. For å unngå piratkopiering krevde spillet også at man var online så lenge som man spilte det, noe som ble kritisert av enkelte.
Spillet har den dag i dag stor spredning og mange fans. For å understreke dette, kan det også nevnes at spillet solgte 3,5 millioner eksemplarer i løpet av de 24 første timene man kunne laste det ned. Blodfansen venta altså i spenning. I hele resten av det første året, ble det nemlig kun solgt 9 millioner flere utgaver av spillet. Utvidelsen av spillet kom i 2014, med add-on pakka Reaper of Souls, som frisket opp spillet betraktelig